19 januari 2012

Alla hjärtans dag närmar sig...

God morgon!
Om mindre än en månad är det alla hjärtans dag. Inte klokt, det var ju jul nyss, och nyår var ju förra veckan eller något. Så känns det i alla fall, tycker jag.
Nåväl, när nu tiden envisas med att kuta iväg som Carl Lewis i nya springskor, så får man väl helt enkelt anpassa sig.

Ett sätt att hushålla med tiden är, som jag tidigare skrivit, att jobba med skisser, att lifta sig själv och att inte ställa så höga krav på att alltid hitta på något helt nytt. Det kan ju bli himla bra ändå!
Till exempel kan man använda sig av ett superenkelt upplägg och variera det litegrann för att passa alla möjliga olika stilar, teman och tekniker! Här är tre små kort jag gjort (och en skiss jag slängde ihop efteråt) med exakt samma upplägg. Man får ut fyra dubbelvikta kort av ett vanligt 12-tumsark med cardstock om man gör dem 4x4 tum, vilket jag tycker blir väldigt sött och lätt att skicka/ge bort. Jag höll dem alla väldigt enkla, men ändå blev de rätt olika, eller hur?
Tänk då, vilken otrolig massa kort man skulle kunna få om man dessutom varierade stilen ännu mer.

Vintagestuk a'la Anne, kanske? Klatschigt poppigt som Karin? Kanske rentav en layout?!
Bara fantasin sätter gränser.

Cardstock: Bazzill Kraft & silverfärgad
Wellpapp: YouDo
Blommor, blad, halvpärlor & brads: YouDo
Alfabet: American Crafts, Lily Bee, handskrivet
Kugghjul:
Sizzix Bigz™ Die – Gadget Gears (656636)
Stencil: Crafter's Workshop
Annat: Akrylfärg, symaskinssöm, häftklamrar, vit penna (Pilot) samt två nålar


Ha en riktigt bra, inzpirerad dag!

1 kommentar:

  1. Superfina kort! Väldigt användbar skiss. Gillar formatet. Det måste jag prova!
    Kram Outi
    http://pappersgalen.blogspot.com/

    SvaraRadera