22 november 2012

Inzpirakalendern: konservburkskrukor!


God morgon, alla härliga Inzpiraläsare därute! Vi fortsätter med vår kalender, och idag har jag ätit en massa majs - BARA för er skull! (Nästan inte ett endaste dugg för att jag råkar älska majs. Jag lovar! Visst är jag snäll och självuppoffrande? ;))

Ni vet hur det är med konservburkar... de bygger små torn och pyramider av sig tills man håller på att bli galen, och har man då lite ork över efter det oundvikliga snubbelrelaterade vredesutbrottet så bär man ut dem till återvinningen. Annars kan man göra ursöta ljuslyktor av dem genom att hälla vatten i dem, frysa det till is och sedan slå spikar igenom metallen i fina former som ljuset sedan strålar ur. (Ja, när man tinat upp isen och ersatt den med ljus då, alltså... ;))
Ni har sett dem, det är jag säker på.

En annan sak man OCKSÅ kan göra, är små blomkrukor som är helt perfekta att ge bort!

Här har jag gjort tre stycken krukor, snabbt och lätt, och med lite olika stil:

(Det går bra att klicka på bilden om man vill se den större.)

Först är burkarna diskade och målade i vitt.
En av dem har jag bundit ett brett grönrandigt band om, och i bandet fäste jag sedan en "jumpring" med en stjärna, och så stack jag igenom några gamla nålar jag hittade.
På en annan limmade jag fast en bit spets och hängde söta pinglor (allt från You Do) i vanligt bomullssnöre som jag sedan "styrde" på rätt håll med några synålar från min låda.
Den sista fick ett vackert utsirat hjärta från CC Hobby - och jag tyckte att det var så vackert att jag inte ville göra mycket mer. Jag blingade till hjärtat med stickles, fyllde motivet i mitten med en röd sticklesklutt och så limmade jag enkla rader Baker's Twine kring basen och toppen på burken.

Färdigt!

Sött, personligt - och roligt att pyssla med, tillsammans med barnen.
Ha en fin fortsatt vecka, och glöm inte att kika in i vår bloggiga kalender heeeeela vägen fram till den 15/12.


Ps. Lämna gärna en länk på våra inlägg, om ni skapat något, inspirerat av våra poster - för vi vill såklart gärna se era fina skapelser! :)

1 kommentar: